Prečo sa TV nedá pozerať a čo s tým spraviť?

Autor: Martin Majdák | 10.5.2016 o 11:03 | (upravené 16.5.2016 o 11:52) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  173x

Hlavnou nevýhodou televízie sú reklamy. Sú všade a nič sa s nimi nedá robiť. Pamätám sa na časy, keď na slovenských televíziách začínali reklamné pauzy. Bolo to niečo vítané, minimálne z toho hľadiska, že si človek mohol uprostred

Televízia potrebuje revolúciu, vedia to všetci, hovoria o tom všetci a predsa majú trápne a otrepané realityshow dostatočnú sledovanosť na to, aby sme ich do roka videli aj päť. A tak nám dennodenne pred očami defilujú Martinky z Turca, novopečené hviezdy s úžasným hlasom alebo akýmkoľvek iným úžasným talentom. Ktovie kedy to prestane, možno si musíme počkať na zmenu návykov divákov, ktorý budú mať v istom momente dosť a vypnú televízor. To je najpravdepodobnejšia cesta vonku z týchto temných časov televízie. Osobne televíziu nepozerám, obzvlášť od začiatku môjho štúdia na vysokej škole v odbore masmediálne štúdiá. Nemám na to čas, chuť a vlastne ani televízor. Riešim to tak ako väčšina študentov, pozerám pár seriálov zahraničnej tvorby. Game of Thrones, Doctor Who či nový Sherlock sú zaujímavé kúsky oproti ktorým Panelák a Profesionáli vyzerajú ako prvoplánová študentská tvorba. Ako sa k tým seriálom dostávam, je od istého rozhodnutia z 10. apríla tajomstvom.

Ďalším hrozivým aspektom dnešnej televízie je jej obsah. Komerčné televízie majú u mňa veľké plus, že si pozreli tabuľky úspešnosti seriálov spred piatich rokov a nakúpili pár sérií. No aj tie si nenájdu cestu do primetimu, ktorý momentálne patrí Paneláku a Búrlivému vínu. Je skvelé že sa na trhu udržia dva seriály slovenskej produkcie a neprislúcha mi hodnotiť kvalitu týchto seriálov, no tu zase načriem do skúsenosti svojho detstva, keď každý večer počas pracovného týždňa  išlo v primetime niečo iné. Ďalšia vec, ktorá sa zmenila je čas primetimu. Ten sa za posledných 8 rokov (toto obdobie uvádzam preto, lebo pred ôsmimi rokmi som mal ešte aký taký prehľad o programe televízií) zmenil o celú polhodinu.

Fakt neviem, na akú skupinu ľudí sú cielené realityshow ako Farma, či Mama ožeň ma. Prekvapuje ma, že sa niekomu chce pozerať na ľudí s poruchami osobností, ktorí sa nie sú schopný začleniť do spoločnosti, rozprávať spisovne či konať racionálne. Keď vidím trend tých párty, na ktoré sú pozvaný hostia ako Martinka z Turca, mám chuť okamžite opustiť planétu.

Televízia je pre mňa odpudivým postrachom, ktorému sa zďaleka vyhýbam. Aj keď som doma a náhodou zahliadnem, že ide niečo zaujímavé, tak aby som sa vyhol reklamám, si to radšej stiahnem.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?